Eigenschappen van onze medewerkers

Inspirerend
“De moeilijkste opgave voor de leraar is de leerling het plezier in het leren niet te bederven.” Inderdaad, beroemde woorden van onze naamgever Bertrand Russell. Woorden die wij hoog in het vaandel hebben staan. Onze docenten brengen de leerstof tot leven door theorie te linken aan de praktijk en door lesmateriaal zo te presenteren dat het ook echt blijft hangen. Met als belangrijkste doel: onze leerlingen prikkelen, nieuwsgierig maken en motiveren om verder te kijken.

Flexibel
Onderwijs vraagt om een grote mate van flexibiliteit: geen leerling is hetzelfde, geen groep is hetzelfde en geen dag is hetzelfde. Lesgeven is een dynamisch proces. Deze dynamiek kun je alleen het hoofd bieden als je verandering durft te omarmen en onderwijs als maatwerk ziet. Dus: heeft een leerling extra aandacht nodig, dan bieden we die. En zien we bij een leerling juist ruimte voor extra verdieping, dan zorgen we daar ook voor.

Kritisch
Alle medewerkers op het Bertrand Russell college kijken kritisch naar zichzelf, elkaar, de omgeving en de leerlingen. Zodat we in snel veranderende tijden het optimale uit onze leerlingen blijven halen en ze stimuleren om zich te ontwikkelen tot zelfdenkende, sociale wereldburgers.

Betrokken
Ieder kind is anders. Ieder kind heeft zijn/haar eigen talenten. Betrokkenheid bij al onze leerlingen is de basis voor iedere relatie die we met hen aangaan. Zodat ze niet alleen enorm groeien als leerling en als mens, maar na hun eindexamen zullen terugkijken op een geweldige schooltijd.

Inhoudelijk
Als het om ons vak gaat, zijn we inhoudelijk gedreven, als het om de leerlingen gaat zijn we inhoudelijk geïnteresseerd, als het om de school gaat streven we naar inhoudelijke optimalisatie. Die focus helpt ons onze leerlingen zo te begeleiden dat ze hun eigen ambities kunnen vormgeven en uitvoeren.

" What is wanted is not the will to believe, but the will to find out, which is the exact opposite. "

Bertrand Russell

Top